2021-08-12 08:45Pressmeddelande

BK Häcken säljer Martin Olsson

Martin Olsson anslöt till BK Häcken inför årets säsong. Nu, lite mer än ett halvår senare, säljs han till Malmö FF.

30 januari i år skrev Martin Olsson på ett tvåårskontrakt med BK Häcken. Tiden på Hisingen har kantats av småskador, men det blev ändå fjorton matcher, två mål och tre assist för Olsson i den gulsvarta tröjan. Nu står det klart att han säljs till Malmö FF.

Martin Ericsson:
– Det här blev en sen affär i elfte timmen. Man spelar givetvis in alla delar i en sådan här affär och vi hade inte sålt om vi inte ansåg att detta var den bästa lösningen för BK Häcken. Vi har god täckning på vänsterbackspositionen och jag är övertygad om att den här försäljningen kommer att ha en positiv effekt på Sverrisson, Adjoumani och Lund. Nu gäller det för dem att kliva fram och visa vem som ska vara etta på positionen. Vi tackar Martin för hans tid här på Hisingen och önskar honom lycka till.

BK Häcken bildades 2 augusti 1940 och är en fotbollsförening på Hisingen. Klubbens herrlag spelar i Allsvenskan och damlaget spelar i OBOS Damallsvenskan. Ungdomsverksamheten består av runt 700 spelare som leds av cirka 130 ideella ledare och klubbens pojkakademi, 16–19 år, klassificeras som femstjärnig i Svensk Elitfotbolls certifiering. BK Häcken arrangerar årligen världens största ungdomsturnering, Gothia Cup, med över 1700 deltagande lag från 80 länder. Föreningens största sportsliga framgångar är andraplatsen i Allsvenskan 2012 och gulden i Svenska Cupen för herrar, 2016 och 2019, och för damer 2021.

Martin Ericsson
Sportchef