Efter mer än två decennier av gemensam utveckling tar Stadium och BK Häcken nästa steg tillsammans. Med ett nytt långt avtal stärks klubbens stabilitet, och det långsiktiga partnerskapet främjar ungas hälsa ytterligare.
Stadium och BK Häcken fördjupar sitt långa samarbete genom ett nytt fyraårigt avtal. Det innebär att Stadium fortsätter som Premium Partner till klubben, med rollen som officiell sportbutik och branschexklusiv partner.
Stadium levererar allt från matchställ och träningskläder till övriga produkter för såväl elitlagen som klubbens omfattande ungdomsverksamhet – en helhet som blivit en central och uppskattad del av BK Häckens vardag.
– Vi är stolta över den långsiktighet Stadium visat under över två decennier av partnerskap, där deras lyhörda och engagerade samarbete – kombinerat med en materialförsörjning i världsklass – har varit en stark del av vår av både elit och ungdom. Det hjälper oss i vår ambition att vara Sveriges mest utvecklande klubb och vi är glada att samarbetet nu fördjupas ytterligare, säger Thomas Anderson, Försäljningschef på BK Häcken.
Strategiskt viktigt samarbete
Samarbetet mellan Stadium och BK Häcken har pågått i över tjugofem år och har under den tiden vuxit till en strategiskt viktig del av klubbens struktur och utveckling. Sedan Stadium tog klivet upp som Premium Partner har parterna också kunnat fördjupa flera gemensamma initiativ kring hållbarhet, jämlikhet och ungas välmående.
Ett tydligt exempel är BK Häckens populära fotbollsskolor under påsk-, sommar- och höstlov, där Stadiums engagemang möjliggjort fler aktiviteter och öppnat dörrarna för ännu fler barn att hitta glädjen i rörelse redan i tidig ålder.
– BK Häcken har två mycket framgångsrika lag i form av sina representationslag, men kanske framför allt bedriver BK Häcken en mycket fin barn- och ungdomsverksamhet med en tydlig värdegrund. Det är en organisation med stort hjärta, som arbetar hårt och vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete ännu mer, säger Daniel Johansson, Sponsorship manager på Stadium.
Hållbarhet en central drivkraft
Det nya avtalet innebär att parterna bygger vidare på framgångarna. Fokus ligger fortsatt på en stabil och effektiv materialförsörjning genom centrala inköp, hög kvalitet i klubbens profilprodukter och en långsiktig utveckling av hållbarhetsarbetet.
Både Stadium och BK Häcken betonar vikten av att driva idrottens positiva kraft framåt – med ansvar, inkludering och utveckling i centrum.
– Vi delar samma syn på våra hållbarhetsinitiativ och strävar tillsammans mot att skapa en mer hållbar värld, där vårt gemensamma engagemang för rörelse – i både stort och smått – är en central drivkraft, säger Thomas Anderson, Försäljningschef på BK Häcken.
Det nya avtalet börjar gälla den 1 januari 2026.
BK Häcken bildades 2 augusti 1940 och är en fotbollsförening på Hisingen. Klubbens herrlag spelar i Allsvenskan och damlaget spelar i OBOS Damallsvenskan. Ungdomsverksamheten består av runt 700 spelare som leds av cirka 130 ideella ledare och klubbens akademi, 16–19 år, klassificeras som femstjärnig i Svensk Elitfotbolls certifiering. BK Häcken arrangerar årligen världens största ungdomsturnering, Gothia Cup, med över 1700 deltagande lag från 80 länder. Föreningens största sportsliga framgångar är SM-guldet i Allsvenskan 2022 och OBOS Damallsvenskan 2025 samt gulden i Svenska Cupen för herrar 2016, 2019, 2023 och 2025 och för damer 2021.