2023-05-11 08:00Pressmeddelande

Hanna Wijk förlänger sitt avtal med BK Häcken: ”Älskar att spela för den här klubben”

Hanna Wijk, BK Häcken.Hanna Wijk, BK Häcken.

Efter en stark avslutning på fjolårssäsongen och en fortsatt bra start i år har BK Häcken och Hanna Wijk enats om att förlänga hennes avtal till och med säsongen 2025.
– Jag älskar att spela för den här klubben, säger hon.

Hanna Wijk var en bärande spelare i BK Häcken som avslutade fjolårssäsongen med nio raka segrar. Nu förlänger Hanna Wijk sitt avtal med klubben med ett nytt treårskontrakt.
– Det är naturligtvis väldigt roligt att förlänga med Hanna. Man glömmer lätt att hon inte ens har fyllt 20 år när man ser hur mycket speltid hon har haft i både OBOS Damallsvenskan och i Champions League. Det är en otroligt professionell spelare som är hungrig och som är väldigt mån om att fortsätta utvecklas. Nu får vi ta del av Hannas framfart i ytterligare några år, säger Christian Lundström, fotbollsansvarig för dam elit i BK Häcken.

Efter den goda utvecklingen under fjolårssäsongen belönades U23-landslagsspelaren även med en plats i seniorlandslaget.
– Det visar att det jag gör är rätt och jag vill bara fortsätta ta steg. Jag tycker att det är en utvecklande miljö här, det finns ett driv som får mig att alltid göra mitt bästa. Jag känner att jag kan bli den bästa versionen av mig själv i BK Häcken och att det här är den bästa platsen just nu för att fortsätta min utveckling framåt, säger hon.
Hanna Wijk ser fram emot klubbens utveckling och har höga förhoppningar som går i linje med klubbens.
– Känslan nu är jättebra. jag älskar klubben. Alla jobbar hårt i det här laget och alla i föreningen strävar mot samma mål och har höga ambitioner – precis som jag, säger Wijk.