2023-05-10 12:00Pressmeddelande

Martin Foyston förlänger med BK Häcken

BK Häckens assisterande tränare Martin Foyston.BK Häckens assisterande tränare Martin Foyston.

BK Häckens assisterande tränare, Martin Foyston, förlänger med klubben över säsongen 2024.
– Det är inspirerande att vara här och jag ser fram emot att fortsätta resan vi är på, säger Martin Foyston.

Martin Foyston anslöt till BK Häcken 2021, samtidigt som huvudtränaren Per-Mathias Högmo. Den senare förlängde sitt avtal med klubben i januari och nu är även BK Häcken och Martin Foyston överens om en kontraktsförlängning.
– Martin är med sitt driv och fotbollskunnande en viktig kugge i vårt ledarteam och det känns bra att vi har säkrat ytterligare ett år tillsammans, säger BK Häckens sportchef Martin Ericsson.
När den assisterande tränaren anslöt till klubben låg laget sist i Allsvenskan – i fjol kröntes hans andra säsong i BK Häcken med klubbens första SM-guld någonsin.
– Sedan min första dag här har alla i klubben välkomnat mig som en familj. Hela klubben består av hårt arbetande och ärliga människor som tillsammans skapar en utvecklande miljö att vara i. Det gör det enkelt att ta sig till jobbet, säger Foyston.
Men trots de redan uppnådde framgångarna ser Martin Foyston fram emot det som väntar i framtiden.
– När jag kom hit hade vi ett tufft år men vi har hela tiden tagit steg och jag är förväntansfull över vad som kommer härnäst. I den här klubben har jag medel att nå mina ambitioner, säger han.

Marcus Jodin
Klubbchef