2022-09-24 11:00Pressmeddelande

Romeo Amane förlänger sitt kontrakt över 2026

Romeo Amane, som värvades i vintras till BK Häcken, förlänger sitt kontrakt. Hans kontrakt sträcker sig numera till 2026.
– Det är ett bra lag och de ger unga spelare chansen, säger han.

Romeo Amane presenterades i november förra året. Då skrev han på ett fyraårskontrakt med klubben. Nu har han alltså valt att förlänga kontraktstiden så att den sträcker sig över säsongen 2026.
– Jag är glad eftersom jag nu har ett år till på mitt kontrakt, det gör att jag känner mig fri i sinnet och och kan göra mitt bästa, säger han.
Romeo Amane har hunnit med 14 matcher i Allsvenskan, varav två från start. På de matcherna har han gjort en assist.
– Det är inte lät att som ung spelare komma hit och få spela en del under första året men jag är glad och jag vill göra mitt bästa för att hjälpa laget.
Martin Ericsson, BK Häckens sportchef, om att förlänga Romeo Amanes kontrakt:
– Romeo har redan visat prov på sin kapacitet trots sin unga ålder och känslan är att vi har en framtida storspelare i vardande här. Därför känns det väldigt kul att vi har lyckats förlänga det redan långa avtalet. Jag ser framemot att följa hans fortsatta utveckling i gulsvart.

BK Häcken bildades 2 augusti 1940 och är en fotbollsförening på Hisingen. Klubbens herrlag spelar i Allsvenskan och damlaget spelar i OBOS Damallsvenskan. Ungdomsverksamheten består av runt 700 spelare som leds av cirka 130 ideella ledare och klubbens akademi, 16–19 år, klassificeras som femstjärnig i Svensk Elitfotbolls certifiering. BK Häcken arrangerar årligen världens största ungdomsturnering, Gothia Cup, med över 1700 deltagande lag från 80 länder. Föreningens största sportsliga framgångar är andraplatsen i Allsvenskan 2012 och gulden i Svenska Cupen för herrar, 2016 och 2019, och för damer 2021.