2023-07-31 09:00Pressmeddelande

BK Häcken värvar 18-årig ivoriansk talang från ASEC Mimosas

Severin Nioule. Foto: BK Häcken.

18-årige yttern, Severin Nioule, värvas in från ivorianska ASEC Mimosas. Han är klar för fyra och ett halvt år med Bollklubben.

Den offensive yttern har fått sin skolning i ivorianska ASEC Mimosas och ansluter till klubben omgående.
– Det är en spännande spelare som vi har haft i träning under våren. Severin kan spela på båda kanterna, han har en exceptionell speed och en god, funktionell teknik. Vi ser fram emot att följa hans utveckling i klubben, säger BK Häckens sportchef Martin Ericsson.

Severin Nioule har tränat med BK Häcken under sommaren och har skrivit på ett kontrakt över säsongen 2027.
– Jag är glad över välkomnandet jag har fått av alla som jag har mött i föreningen och laget känns som en familj. Kulturen i klubben och allt runtomkring är väldigt bra. Jag har fått ett väldigt fint välkomnande, säger Severin Nioule.
Nioule har dessutom höga förhoppningar på sin tid i klubben.
– Jag vill att alla ska prata om mig, jag vill vinna ligan, göra mål och slåss för klubben. Att vinna titlar med klubben kommer att göra mig lycklig, säger han.