2024-03-28 09:00Pressmeddelande

Kadir Hodzic lämnar BK Häcken

Kadir Hodzic. Foto: Bildbyrån.

Kadir Hodzic kom till BK Häcken från helgens premiärmotståndare Mjällby AIF inför säsongen 2022. Nu står det klart att han lämnar klubben.

Vänsterbacken Kadir Hodzic spelade totalt 31 matcher över sina två säsongen i Bollklubben och noterades för ett mål och två assist.
– Det är i grunden en skicklig spelare men det ville sig aldrig riktigt. Vi är glada över tiden vi har fått tillsammans med Kadir och önskar honom all lycka till framåt i karriären, säger BK Häckens sportchef, Martin Ericsson.

BK Häcken bildades 2 augusti 1940 och är en fotbollsförening på Hisingen. Klubbens herrlag spelar i Allsvenskan och damlaget spelar i OBOS Damallsvenskan. Ungdomsverksamheten består av runt 700 spelare som leds av cirka 130 ideella ledare och klubbens akademi, 16–19 år, klassificeras som femstjärnig i Svensk Elitfotbolls certifiering. BK Häcken arrangerar årligen världens största ungdomsturnering, Gothia Cup, med över 1700 deltagande lag från 80 länder. Föreningens största sportsliga framgångar är SM-guldet i Allsvenskan 2022 och gulden i Svenska Cupen för herrar 2016, 2019 och 2023, samt guldet i Svenska Cupen för damer 2021.

Martin Ericsson
Sportchef