2023-01-09 15:00Pressmeddelande

Faltsetas lämnar BK Häcken för Utsikten

Alexander Faltsetas. Foto: Bildbyrån.Alexander Faltsetas. Foto: Bildbyrån.

Mittfältaren Alexander Faltsetas lämnar BK Häcken. Han är klar för Utsiktens BK i Superettan.
– Han har varit en viktig kugge under många år, en spelare som verkligen har gett allt, säger BK Häckens sportchef, Martin Ericsson.

Alexander Faltsetas har spelat i BK Häcken sedan 2017. Efter ont om speltid i våras lånades han ut till Helsingborg, ett låneavtal som gått ut i vinter.
 Nu står dock klart att Faltsetas lämnar BK Häcken för Utsiktens BK. Mittfältaren har varit en uppskattad person i såväl omklädningsrummet som på spelplanen.
– Det är en drömspelare att ha i en trupp. Han skapar så mycket energi – på planen är han en fighter och utanför planen är han alltid glad och har nära till skratt. Han sätter alltid laget före jaget och sådana spelare finns det inte allt för många av numera, säger Ericsson.

Utsikten slutade i fjol på en elfteplats i Superettan 2022. Att klubben just är en göteborgsklubb var viktigt för 35-åringen.
– Självklart tråkigt, jag hade gärna sett mig kvar i BK Häcken. Men det här är en bra helhetslösning för mig. Det har varit kanonbra i Häcken och jag har trivts sedan dag ett. Så mycket kärlek från supportrarna och runt klubben. Det är en oerhört fin förening, med många fina människor – jag tar med mig väldigt, väldigt många positiva minnen, säger Faltsetas.