2023-03-16 14:45Pressmeddelande

Dilja Zomers lämnar BK Häcken

Dilja Zomers. Foto: Bildbyrån.Dilja Zomers. Foto: Bildbyrån.

Dilja Zomers var under hösten utlånad till IFK Norrköping. Nu står det klart att hon lämnar BK Häcken för samma klubb.
– Alla spelare vill spela och tyvärr har vi inte kunnat ge Dilja tillräckligt med speltid, säger BK Häckens fotbollsansvarig för dam elit, Christian Lundström.

Under 2021 fick Dilja Zomers gott om speltid i såväl OBOS Damallsvenskan som i UEFA Women’s Champions League. Under fjolåret blev det emellertid färre minuter på plan och hon lånades i somras ut till IFK Norrköping. Där gjorde hon fyra mål på elva matcher och bidrog till avancemanget till OBOS Damallsvenskan. Nu står det klart att Dilja Zomers lämnar BK Häcken för IFK Norrköping.
– Dilja har tillfört mycket på och utanför plan men det här blir den bästa lösningen för alla parter. IFK Norrköping får verkligen en bra spelare och en underbar person till sitt lag och vi tackar Dilja för hennes insatser i klubben, säger Christian Lundström.